SEO aģentūras vadītājs darbā

5 veidi kā analizēt auditoriju

Veidojot lapas saturu, jāpatur prātā auditorija, kam saturs tiek veidots, vai ne? Bet kā noskaidrot un kā analizēt auditoriju, kam tas tiek veidots? Esam apkopojuši 5 veidus kā analizēt auditoriju, lai sasniegtu labākus SEO optimizācijas rezultātus.

Izpēti atslēgvārdus

Atslēgvārdu izpēte ir viens no SEO pamatuzdevumiem. Atslēgvārdiem ir jābūt mērķētiem un atbilstošiem jūsu produktiem vai pakalpojumiem. Kad esi izveidojis stabilu atslēgvārdu sarakstu, atlasi piecus labākos, kas vislabāk atspoguļo Tavu zīmolu, un izpēti ar šiem vārdiem un frāzēm saistītos demogrāfiskos datus. Sadaļa Google Trends sniegs arī ar atrašanās vietu saistītu demogrāfisko informāciju un parādīs, kā atslēgvārda meklēšana  ir mainījusies laika gaitā.

Noskaidro, kas apmeklē lapu

Ir svarīgi saprast, kas apmeklē Tavu lapu un tad varēsi  noteikt, vai tā ir īstā mērķauditorija. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā iegūt šo informāciju, ir Google Analytics. Tās mērķauditorijas sadaļā varat skatīt dažādu informāciju par auditoriju, tostarp vecumu, dzimumu, atrašanās vietu un interesēm.

Analizē konkurentu lapas

Lai apkopotu informāciju par savu mērķauditoriju, vari raudzīties tālāk par savu lapu un analizēt citus zīmolus un konkurentus. Meklējot informāciju un datus, iespējams izvēlēties dažādus rīkus, lai apkopotu nepieciešamo informāciju. Piemēram,

  • Quantcast – apkopo datus par auditorijas paradumiem, ierīcēm, kas tiek lietotas un interesēm.
  • Audiense – apkopo informāciju par dažādiem auditorijas segmentiem, kas sniedz plašāku ieskatu to interesēs un lapu lietošanas paradumos.

Veic aptauju

Šī metode ir visvienkāršākā no visām šajā sarakstā iekļautajām metodēm. Ja vēlies labāk izprast savu auditoriju, izsūti aptauju. Atceries, lai auditorija izpildītu aptauju un Tu iegūtu datus, neaizraujies ar pārāk gariem jautājumiem – uzdod jautājumus par pamata demogrāfiskajiem datiem, vispārējām interesēm, sāpīgajiem punktiem un vajadzībām.

Analizē sekundāros datus

Tiklīdz noskaidrota informācija par vecumu, interesēm, paradumiem, aizpildi informācijas  tukšās vietas, veicot turpmāku izpēti, meklē pētījumus par vienu no jūsu auditorijas galvenajiem aspektiem. Piemēram, ja esi noskaidrojis, ka Tava pamata auditorija ir mileniāļi, izpēti plašāku informāciju tieši par šo auditorijas veidu.

Ja arī Tu vēlies veikt precīzu un atbilstošu SEO optimizāciju, ieskaties pakalpojumu klāstā, ko sniedz SEO Aģentūra. Tur atradīsi visa veida pakalpojumus, kas palīdzēs Tev sasniegt gaidāmos rezultātus.